Alweer ff terug van vakantie - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu Alweer ff terug van vakantie - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu

Alweer ff terug van vakantie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

28 Oktober 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo Allemaal,

Het is weer de hoogste tijd om een stukje te typen.
We zijn alweer een tijdje terug van vakantie maar daar wil ik graag nog wat over vertellen. Zoals jullie misschien nog kunnen herinneren zijn we naar Zuid-Afrika, Botswana en Namibie geweest. Op 29 augustus kwamen we aan in Johannesburg waar we een lekker hoteletje hadden voor de eerste nacht. De volgende dag werden we opgehaald door het autoverhuur bedrijf. Hier hebben we onze coole 4x4 opgehaald. De auto had pas 7000 km op de teller. Alles zag er dus nog prima uit. We hadden naast de auto een complete set kampeerspullen gehuurd. Tentje zat op het dak van de auto. Koelkastje was aanwezig en alle kookgerei + stoelen en een tafel. Na alles gecontroleerd te hebben en boodschappen te hebben gedaan gingen we opweg voor onze eerste km's. Deze dag moesten we 400 km afleggen. Aangezien we vrij laat vertrokken waren kwamen we ook vrij laat aan op de eerste camping. In het schemer moest de tent worden opgezet. Dit ging prima aangezien het heel makkelijk was om de tent op te zetten :-). 4 stokken uitschuiven, trappetje eraan en klaar was ed. 'S avonds hebben we nog niet zelf gekookt maar lekker in het restaurant gegeten.
De volgende dag zijn we naar het Kruger park gereden. Hier hebben we twee dagen overnacht. We hebben hier heel veel dieren gezien zoals: olifanten, buffels, steenbokken, antiloppen, een neushoorn, giraffen, zebra's, apen en nog vele andere beesten. Alleen de luipaard en de leeuw ontbrak op ons afgevinkte lijstje. Na Kruger park zijn we de grens naar Botswana overgestoken. Leuk burocratisch gebeuren. Veel formuliertjes invullen voordat we weer een paar stempels in ons paspoort erbij kregen. We zijn in een paar dagen naar het noorden van Botswana gereden waar we Chobe NP hebben bezocht. Hier konden we wilde honden, vele mooie vogels, krokodillen en ontzettend veel olifanten toevoegen aan ons lijstje. De boottocht die we hier hebben gemaakt was een van de hoogte punten van de reis. We zijn ook een dagje naar Zimbabwe gegaan voor de Victoria watervallen. Echt prachtig! Deze staan op de 3de plaats van wereld natuurwonderen.
Vanuit Chobe zijn we naar de Okavonga delta gereden. Hier hebben we een toer gedaan maar die viel erg tegen vanwege de gids die niet zoveel wist te vertellen. Had ook kunnen zeggen dat het een beetje in het water was gevallen omdat we 2,5 uur vast hebben gezeten in het water met de auto. :-( Gelukkig kwam de ANWB na 2,5 uur met gierende bandjes aanscheuren om ons er uit te trekken :-)
Na de okavonga delta zijn we doorgereden naar Namibie waar we naar Etosha NP zijn geweest. Dit park was nog mooier dan Kruger NP. Er was heel weinig water aanwezig dus alle dieren trokken naar dezelfde drinkplaatsen. Erg mooi gezicht om al die dieren bij elkaar te zien. Hier hebben we ook leeuwen gezien! De campings waar we verbleven hadden ook drinkplaatsen voor de dieren. Herdoor kon je gewoon met een biertje in je hand naar bv neushoorns kijken. Helemaal top! De laatste bestemming waren de rode duinen. Om hier te komen moesten we 300 km afleggen over onverharde paden maar het was meer dan de moeite waard. We habben ook nog eens mazzel met het weer. Het was strakblauw waardoor je hele mooie schaduwen krijgt op de duinen. Hierna was het op naar Windhoek van waar we terugvlogen naar Johannesburg en daarna door naar AMS. In totaal hebben we 5500 km! afgelegd in 19 dagen. Heel veel gereden dus maar daardoor prachtige dingen gezien. Het was meer dan de moeite waard!

De dag nadat we terugkwamen hadden we de bruiloft van Onno en Sabine. Dit was een hele mooie dag! Daarna nog twee daagjes in NL en toen mocht ik maandag weer beginnen. Pffffff viel ff niet mee de eerste paar daagjes. Het werd ook weer tijd om de training op te pakken. In Afrika heb ik niet veel kunnen doen en de Amsterdam marathon was inzicht. Deze heb ik 1,5 week geleden gelopen. Deze keer heb ik hem wel uitgelopen en ik ben ook heel erg blij met mijn tijd van 2:44'! Op naar de volgende...

En nu mag ik nog wat vertellen! hihi! Top he dit keer heeft Ed een super verhaal geschreven!
Na de vakantie had ik ff moeite om weer aan het werk te gaan, maar gelukkig heb ik nu de draad weer helemaal opgepakt. Heb tijdens de vakantie wel besloten om iets minder te gaan werken. Werk nu 32 ipv 37 uur. Op het werk gaat het dus prima. Zit nu in een "werkgroep". Er is een beenmergtransplantatiegroepje opgericht. Met een aantal verpleegkundige gaan we alle protocollen enzo bekijken, de andere (nieuwe)verpleegkundgie inwerken in de wereld van beenmergtransplantatie. We willen ook graag naar congressn en in andere ziekenhuizen kijken hoe de afdelingen er daar uit zien. Waarschijnlijk ook naar nl :-). Maar goed daar moet wel eerst geld voor beschikbaar zijn en dat is wel beetje probleem. Ik vind het in ieder geval een erg leuke uitdaging!

Veel plezier met lezen en....vergeet de coole foto`s niet!!!! Ga ze er nu bij plakken!!!

Tot de volgende keer!!!
Ed en suus

  • 28 Oktober 2009 - 23:58

    Chiel:

    Ed, ben je wel helemaal lekker? Heb je dat hele stuk zelf getypt man?!

    Leuk stukje weer met leuke foto's erbij. Dat baby olifantje is echt super! Die had ik volgens mij nog niet gezien.

    Ik dacht dat mijn marrokkese boerman het 3e wereld wonder was... zijn vader had zn kwakkie namelijk op de kachel gespoten om het met een sisser af te laten lopen. Uiteindelijk hebben de strontvliegen zn moeder toch nog zwanger gekregen.

    Mzzl

  • 29 Oktober 2009 - 08:39

    Truus:

    Hoi wat hebben jullie een mooie vakantie gehad,en veel gezien.
    Mooie foto`s hoor.
    Nou Eddy op naar de volgende je weet nou hoe het moet.

    groetjes van ons uit Lisse.

  • 29 Oktober 2009 - 08:42

    Mam:

    ships, ben ik weer niet de eerste die reageert!!!en ik wil nog wel in je boek komen :) grrr.
    Leuk stuk weer, eddy zere vingers? haha
    mooie foto's en ook wij hadden sommige foto's niet gezien!
    liefs mam

  • 29 Oktober 2009 - 08:55

    Martine:

    He!
    De foto´s zijn echt heel mooi. Op de tv kwamen ze toch minder mooi uit.
    Tot snel!!!

  • 31 Oktober 2009 - 16:27

    Paul:

    Mooie reis en mooie foto's. Ik hoop voor jullie dat het de komende tijd net zo warm is in Denemarken

  • 01 November 2009 - 20:43

    Miriam:

    Hé Suus,
    Ziet er gaaf uit joh! supermooie kiekjes ook!
    Dus dat is die giraf waar ik elke dag over zing tegen Nienke;.)
    Dikke hollandse knuffel ook namens mijn kleine meissie!
    Miriam


  • 04 November 2009 - 11:00

    Coby:

    Jullie bedoel ik natuurlijk! :-$

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Farvel Denmark

26 November 2010

Aftellen in een winters Kopenhagen

26 September 2010

Het wordt minder....

28 Juni 2010

Echt waar?!?!??!!

07 April 2010

Voorjaar komt eraan!!!!
Susanne

Actief sinds 02 Dec. 2008
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 24720

Voorgaande reizen:

03 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: