Echt waar?!?!??!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu Echt waar?!?!??!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu

Echt waar?!?!??!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

28 Juni 2010 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal,
Daar zijn we dan weer eens met ons verhaal uit een zeer zonnig Kopenhagen.
Het is al weer een aantal maandjes geleden. En in de maanden hebben we veel gedaan moet ik zeggen. Dus ja waar begin je dan he??
Nou natuurlijk bij het allerleukste!!
Het verrassingstripje natuurlijk!! Zaterdagochtend 12 juni half 5 in de ochtend. De taxichaffeur brengt ons naar het vliegveld. Ik heb nog geen idee waar we heen gaan. Op het vliegveld aangekomen gaat Ed inchecken bij automaat. Dus nog steeds kan ik niks te weten komen. Eenmaal door de douane mag ik eindelijk kijken waar we heen gaan. Het wordt NICE!! Nooit echt in Nice geweest dus was helemaal blij.
In vliegveld begon ik een beetje te vissen natuurlijk, want Ed had gezegd dat we ook nog naar een andere plaats gingen. Ed vertelde me dat we terug zouden vliegen vanaf Pisa! Ook daar was ik nog nooit geweest dus ik was helemaal happy!
Omdat we zo vroeg vlogen kwamen we dus ook vroeg in Nice aan. Met de bus gingen we naar het centrum om daar eerst onze koffers op het station te stallen. Het hotel was namelijk niet in het centrum zo vertelde Ed. Nee want we gingen slapen in MONACO!!!! Wauw!! Dit was de volgende verrassing!!
Maar goed eerst nog de hele dag door Nice gewandeld. Super mooie stad, grote boulevard, blauwe zee. gezellige terrasjes en nog lekker zon ook!
In de middag met de trein naar Monaco. Ben ik wel een keer geweest maar toen was ik nog heeeeel wat jaartjes jonger. Dus super om daar nog een keer al dat moois en duurs te zien. Pfff wat een jachten liggen daar en dure auto`s rijden daar rond.
We hadden een mooi hotel met een kamer op de bovenste (11e)verdieping met uitzicht op een haven waar heel wat moois lag!
`s Avonds lekker gegeten aan de haven en daarna naar het casino Monte Carlo. Eerst even alle Rolls Royces, Massaraties en noem maar op bekeken en daarna naar binnen. Wij zoeken naar de 5 euro black jack tafel.....Helaas ze verwachten dat je toch met iets meer centjes aankomt ;-)

De volgende dag gingen we met de trein verder. In mijn veronderstelling naar Pisa. Maar nee Ed wist me weer te verrassen. We gingen naar Cinque Terre. Dat is een "nationaal park" wat bestaat uit 5 dorpjes gebouwd op/in de bergen die met een wandelpad aan elkaar verbonden zijn.Dit wandelpad loopt bijna volledig langs de kust. Ik wist dat mijn ouders daar ook een keer zijn geweest en heel enthousiast daarover waren dus weer een big smile op mijn gezicht!

Maandag 14 juni begonnen we de wandeltocht. Alle dorpjes hebben een treinstationetje. Vanuit het dorpje waar wij sliepen gingen we met de trein naar het eerste dorpje om te beginnen.
Het pad dat van het 1e naar het 2e dorpje loopt heeft een hele romantische sfeer door de mooie omgeving en is daarom het pad van de liefde genoemd.
Er waren meer mensen die op het idee kwamen dus het was best druk. Maar eerlijk is eerlijk, schitterend is het daar!
Toen we bijna aan het eind van het pad waren begon Ed een beetje zenuwachtig te doen. Ed was is er toch??? Ik moest maar even gaan zitten zei hij. Er kwamen 2 slotjes tevoorschijn met onze namen en de datum erop. Wat mensen (stelletjes)daar doen is aan de hekken slotjes ophangen en dan de sleutels in de zee gooien als teken van eeuwige verbondenheid.
Super mooi idee dat Ed dat wilde doen. Maar dan wilde hij me wel eerst wat vragen........
Er kwam een doosje uit de tas en Ed ging op zijn knieeen en vroeg: WIL JE MET ME TROUWEN!!!!!!!!!
Overrompeld als ik was was mijn reactie: echt waar??? Gevolgd door een volmondig JA!!
Wat heb ik toch een super romantische vriend en wat was het een super romantisch aanzoek! Mijn big smile werd alleen maar groter!
Met een ring om onze vinger gingen we de slotjes ophangen en hebben de sleuteltjes weggegooid. Nu is het dus echt voor altijd!! :-)

Nou nu kan ik wel stoppen met het verhaal denk ik! hahahah
Uiteraard zijn we doorgewandeld naar de volgende dorpjes. Die stuk voor stuk erg bijzonder waren. Schitterende rotspartijen, mooie natuur, prachtige zee, smalle straatjes in de dorpjes dit alles omlijst door een blauwe lucht met stralende zon!
Het laatste stukje van de wandelroute deden we een dag later. Dit was tevens ook wel het zwaarste pad waar een pittige beklimming en daling in zat.

Op woensdag gingen de reis verder. Na 2 uurtjes treinen kwamen we aan in Pisa. We hadden geen tijd meer om Pisa te bekijken want we moesten naar het vliegveld. Begin van de middag vlogen we helaas weer terug. Maar het waren super mooie dagen waar we heerlijk van hebben genoten!
Bijzonder detail:
Ed heeft keurig aan mijn ouders gevraagd of ie met mij mocht trouwen. Toen vertelde Ed wat we tijdens het verrassingstripje gingen doen en vertelde mijn ouders dus dat ze ook in Cinque Terre geweest waren. En wat het zo bijzonder maakt is dat dat precies 3 jaar geleden was, precies toen Ed en ik elkaar voor het eerst ontmoette!!

En nu..uiteraard lekker nadenken over de bruiloft!! Ook wel leuk om te weten wanneer; we denken aan september/begin okt 2011. En uiteraard in Nederland!!!!!!!!!!

Voor dit verrassingstripje hebben we ook het een en ander meegemaakt uiteraard. Verschillende weekendjes NL. Eind april waren we in Nl voor familiedag van de fam Heemskerk. Erg geslaagd en gezellig om de familie weer eens allemaal bij elkaar te zien! Ed had de volgende dag competitiewedstrijd waarbij hij een super 5km gelopen had. ik ben met Sandy naar de super leuke musical Mary Poppins geweest.

Begin mei kwamen de zus van ed en marco gezellig langs. Helaas moest ik werken maar goed mocht de pret niet drukken!
Zondag werd ik ineens op mijn werk gebeld door Ed...oeps wat is er gebeurd was mijn eerste reactie! Gelukkig alleen maar goed nieuws, Anke was bevallen!! Ons petekindje Lara was geboren!!!!!!!!!!
Super leuk nieuws maar was wel even lastig dat we dus niet meteen langs konden om haar te bewonderen. `s avonds maar gelijk een extra vluchtje NL geboekt! Ondertussen is Lara al weer ruim 7 weken en hebben we haar al een paar keer kunnen bewonderen!

2e weekend van mei kwam Chiel, vriend van Ed. Ik ging dat weekend naar NL om Lara te bewonderen. Dus de mannen hadden het rijk alleen!
Paar dagen later kwamen Onno en Sabine gezellig op bezoek. Ze troffen het niet heeel erg met het weer maar was wel super gezellig!

Met pinksteren waren we lekker in NL. Was echt een beetje een vrienden weekend want allebei onze ouders waren weg! Was heel gezellig om iedereen weer te zien.

Daarna kwam het verrassingstripje waar jullie al uitgebreid verslag van hebben gekregen!

Afgelopen weekend waren we ook even in NL voor een bruiloft van een vriendin van Ed. Zij woont in Australie en is met een australier getrouwd. De bruiloft had dus een leuk NLs tintje.

Dit weekend waren Bianca en Linda (zus en nichtje van Ed). Zij hebben hier super kunnen genieten want het is hier net als bij jullie prachtig weer.

Pfff ben ik al bijna klaar?? hahahah
Zoals jullie kunnen lezen vermaken wij ons dus prima! Gewerkt wordt er ook nog hoor tussen de bedrijven door ;-)
Gaat heel goed met werken. Heb net cursus chemotherapie afgerond. In NL heb ik ook wel met chemotherapie gewerkt maar om het hier te mogen geven moest ik toch eerst de cursus doen. Was best pittig, uiteraard alles in het deens en het was zelf studie. Met veel (helaas) open vragen. Maar het is gelukt! Heb het gehaald!!

Nou ed, heb je nog wat toe tevoegen, want ik ben er klaar mee!

Lijkt mijzo klaar als een klontje,
was getekend edje.

Volgende keer alles over onze vakantie naar IJsland. As. vrijdag vertrekt het vliegtuig voor een 2 weekse rondreis naar het mooie IJsland.

De foto`s komen er aan!!

Liefs Ed en Suus

• 28 Juni 2010 - 20:07

Mam:

Nou Suus, ik zie nog die glimlach op je gezicht:)

Wat een mooi verhaal weer!!!En gefeliciteerd met het behalen van die cursus, knap hoor in het Deens!!
    Liefs

• 28 Juni 2010 - 20:07

Mam:

en ik zie dat ik nu lekker de eerste ben!!!!!

• 28 Juni 2010 - 20:08

Ch!eL:

Jezus wat cool allemaal!! Ed had natuurlijk zijn geniale plan al verteld, maar om het terug te lezen is wel heeel erg leuk! Nogmaals gefeliciteerd! Die Ed, nooit geweten dat ie zo romantisch was :P
    Veel plezier alvast in IJsland, maar sms nog wel ff voor die tijd!
    Greets uit het zonovergoten Nederland!

• 28 Juni 2010 - 20:50

Roos:

gefeliciteeerd!! echt heel leuk en super romantisch haha!

groetjes, roos

• 28 Juni 2010 - 21:29

Tineke:

Hoi Ed en Suus,

Van harte gefeliciteerd.
    Ik wist niet dat er een wagnertje zo romantisch
    kon zijn.
    Maar eg leuk voor jullie allebei.
    Geniet van elkaar.

Groetjes Frans en Tineke

• 29 Juni 2010 - 06:49

Jack:

hey toppers, vanharte! had tranen in me ogen toe ik het las.

• 29 Juni 2010 - 07:54

Martijn En Nelleke:

Ed en Suus
    Gefeliciteerd!!
    en wat een onwijs leuke manier om suus ten huwelijk te vragen. maar uh...2011?? moeten we zo lang wachten op een feessie?? ;-)

• 29 Juni 2010 - 10:00

Marriët:

Wow, wat een super mooi verhaal! Van harte gefeliciteerd voor jullie allebei natuurlijk!!
    En een fijne vakantie.
    Geniet ervan!
    Liefs, Marriët

• 29 Juni 2010 - 20:13

Mams :

hallo suus je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt hebben er van genoten op naar de volgende vakantie ijsland lijk mij heel mooi fijne tijd paps en mams

• 29 Juni 2010 - 20:13

Mams :

• 30 Juni 2010 - 19:57

PAul En Els:

Van harte gefeliciteerd en ik zou zeggen ieder jaar op deze dag een romantisch reisje georganiseerd door Ed. Er zijn vast wel meer van dit soort plekken in de wereld

• 01 Juli 2010 - 14:36

Mark Metselaar:

Hoi Ed & Suus,

Wat leuk om na het huwelijks nieuws nu nog eens dit uitgebreide verslag te lezen!

Zonnige groeten uit Santpoort-Zuid,
    Mark

• 01 Juli 2010 - 21:16

Guus:

ed en susan gefeliciteerd
    met jullie verloving en jullie toekomstige huwelijk.

• 10 Juli 2010 - 10:40

Truus:

Suus en Ed van harte wat een leuk nieuws is dat als je terug komt van vakantie.wij hebben een heerlijke 4 weken gehad.
    Jullie zijn zeker al weer terug uit IJsland?Fijn gehad?Groetjes en tot ziens.Nico en Truus.