Voorjaar komt eraan!!!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu Voorjaar komt eraan!!!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu

Voorjaar komt eraan!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

07 April 2010 | Denemarken, Kopenhagen

Jaja eindelijk de winter is hier toch echt voorbij! De vogeltjes fluiten vrolijk, het is weer lekker licht buiten en het zonnetje schijnt (vandaag dan ;-))
De taak verdeling tussen Ed en mij wordt hoe langer we samen wonen hoe beter. Ed is nu mijn band aan het plakken terwijl ik jullie weer eens een update geef!
Kortom het gaat fantastisch!!

Ondertussen zijn we allebei een jaartje ouder geworden! Onze verjaardagen hebben we allebei gevierd met onze ouders! Super toch dat ze langskomen op onze verjaardag!
De ouders van Ed kwamen vliegen dit keer....helaas lag er toen nog heeeeel veel sneeuw waardoor ze een paar uur (!!) vertraging hadden. Maar goed mocht de pret niet drukken. We hebben gezellige dagen met ze gehad waarbij we de verjaardag van Ed hebben gevierd, we naar de (fiets) zesdaagse zijn geweest. Helaas wonnen weer eens de ..... denen en niet de nederlanders.

Eind feb toch ook maar een weekendje naar NL geweest. Was een gezellig weekend met een lekker vol program!

In het vorige verhaal had ik verteld dat ik naar een congres zou gaan met mijn werk. Ondertussen ben ik daargeweest! Het EBMT congres, European group foor Blood and Marrow Transplantation, werd dit jaar in Wenen gehouden. We gingen er met 2 verpleegkundige, een beenmergtransplantatie verpleegkundige, een klinisch verpleegkundige en 3 artsen naar toe.
We reisde niet allemaal op dezelfde dag. Ik ging er samen met de andere verpleegkundgie op zondag heen (congres begon vrijdag en eindigde op woensdag). Het was een zeer interessant congres. Veel verfrissende en nieuwe ideeen gehoord. Ook wel erg vermoeiend want je bent de hele dag geconcentreerd aan het luisteren, in engels. Tussendoor en na afloop deens kletsen. En af en toe ook nederlands want ik kwam gezellig "oud" collega`s uit Leiden tegen.
`s Avonds ook nog "verplichte" etentjes...Eerste avond was er een welkomsdiner, 2e avond werden we uitgenodigd door een deense vertegenwoordiger van een medicijnfabrikant en 3e avond hadden we een galadiner. Wat is het toch zwaar zo`n congres! ;-)

Kort na het congres kwamen mijn paps en mams met de auto volgeladen bij ons langs!! Onze hollandse voorraad is weer lekker bijgevuld en we hebben hele gezellige dagen gehad.
Zijn oa naar wk baanwielrennen geweest en hebben uiteraard met 30ste verjaardag gevierd.

Heel kort daarna zijn Ed en ik lekker een paar dagen weg geweest! jajaj we nemen het er lekker van!
Moeten toch Denemarken exploren.
De trein en de boot brachten ons naar Bornholm. Een eiland dat dichter bij Zweden ligt maar toch echt toebehoord aan Denemarken.
Wat hebben we daar genoten. Echt een super mooi eiland. Veel natuur, veel oude vakwerkhuisjes, mooie kustlijn en vooral zon!!!!We hebben het echt super getroffen met het weer. Dat kunnen jullie op de foto`s wel zien.
We hebben een dag gefietst en gewandeld, zijn met de boot naar een ander klein eilandje geweest: Christanso. Op dat eilandje wonen maar 96 mensen die samen het eilandje "besturen". In Enkhuizen hebben ze hetzelfde maar daar is het een openluchtmuseum, hier is het allemaal nog echt!
De laatste dag liet de zon het afweten maar dat maakte ons niks uit, wij zochten die dag de warme sauna op!

Wat hebben we dan nog in het vooruitzicht....uh veeeeel weekendjes nl! hihi. Ja bijna elke maand komen we naar nederland vanwege allemaal leuke dingen zoals; familiedag, competitiewedstrijd ed, petekindje wordt geboren, bruiloft etc.
De maand mei staat in het teken van bezoekers uit nl!!
In juni gaan we naar ???? Ed zeg het maar...hahaha. Ed heeft mij/ons getrakteerd op een paar dagen weg, hij zegt alleen niet waarheen!!!!
In juli gaan we 2 weekjes naar IJsland. Kortom heel veeel leuke vooruitzichten waar jullie uiteaard meer over lezen in de volgende verhalen.

Ed zit ondertussen weer naast me op de bank; klusje is geklaard. Ff kijken of hij nog wat aan te merken heeft op mijn verhaal!
Klusje is inderdaad geklaard. Ben benieuwd of die band morgen nog steeds hard is. En over die taakverdeling; daar ben ik ook zeer blij mee zolang het bij een lekke band per jaar blijft ;-).
Begin Maart kreeg ik nog een leuke mededeling op mijn werk. Altijd rond die tijd worden de beoordelingen van het jaar ervoor bekend gemaakt met de bijbehorende salarisverhogingen. Ik heb een 'buitengewone' beoordeling gekregen (zo heet dat bij ons) en daar bovenop kreeg ik ook nog een promotie. Financieel is het een leuke stap voorwaarts :-).

Dit was het dan voor vanavond...Het was wel spannend maar toch ook fijn (kennen jullie hem nog? :-))

Doei doei,
Ed & Suus

  • 07 April 2010 - 19:48

    Martine:

    Hier is het ook voorjaar hoera!!! Tot over twee weekjes!
    Liefs Martine

  • 07 April 2010 - 19:49

    Paul:

    Tja Ed, over de taakverdeling is mw Heemskerk erg tevreden, de vraag is of je dat ook bent natuurlijk.

  • 07 April 2010 - 20:06

    Chiel:

    Leuk stukje weer hoor! Wel ff vet zo'n uitje van de zaak!
    Vandaag nog precies een maand en dan kom ik even kijken naar jullie taakverdeling ;)
    (Ed, ik heb hier evt nog een paar houten banden liggen, die gaan niet lek)
    IJsland is ook niet gek! Zeker nu met die actieve vulkaan!
    Nou tot snel he.
    Greets Chiel

  • 08 April 2010 - 11:48

    Jack:

    hoi

    wat doen jullie allemaal leuke dingen, erg leuk om te lezen! ed ben je klaar voor de eerste wedstrijd? ik ga je de eerste 2 km hazen dus dat word leuk. geniet er van en tot snel.

    jack

  • 08 April 2010 - 17:33

    Christiaan:

    zijn goed bezig jullie :-)

    geniet er allemaal maar lekker van, voor je het weet woon je weer in NL ;)

    gr Chris

  • 09 April 2010 - 07:14

    Anke:

    Ik had jullie verhaal al op Michel's Ipod gelezen (leuk!), maar zie nu de foto's pas! Mooi allemaal, zeg!

    Xiejullie op de familiedag (als dat mij met dikke buik allemaal nog gaat lukken)!

    Groets,

    Anke

  • 11 April 2010 - 12:33

    Mam:

    mooie foto's van bornholm hoor!
    Toch nog een goeie foto van de wielerbaan :)
    Tot over 2 weken,

    liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Farvel Denmark

26 November 2010

Aftellen in een winters Kopenhagen

26 September 2010

Het wordt minder....

28 Juni 2010

Echt waar?!?!??!!

07 April 2010

Voorjaar komt eraan!!!!
Susanne

Actief sinds 02 Dec. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 24708

Voorgaande reizen:

03 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: