30ste verjaardag - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu 30ste verjaardag - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu

30ste verjaardag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

08 Februari 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo Allemaal,

Nieuwe poging, ja een nieuwe poging. Hebben net een heel verhaal zitten typen maar helaas heeft onze fijne computer het niet opgeslagen. Dus nieuwe poging. Grrrr......

Hier zijn we dus alweer. Afgelopen week hebben we genoeg beleefd om weer een leuk verhaaltje te schrijven (althans dat vinden wij ;-) maar zo te horen aan jullie reacties vinden jullie het ook erg leuk om op de hoogte te blijven van onze belevenissen)

Afgelopen dinsdag ben ik weer een jaartje ouder geworden. In de titel kunnen jullie lezen hoe oud want ik durf het niet nogmaals op te schrijven. Haha. Nee hoor, 30 is een mooie leeftijd, toch?! Mijn verjaardag is zeker niet stilletjes voorbij gegaan mede dankzij jullie! Ik wil jullie van harte bedanken voor de vele en dan ook echt vele kaarten, ecards, smsjes, kadootjes en belletjes die ik heb ontvangen. Echt super leuk!!

Dinsdagavond was er nog een feestje voor mij georganiseerd. Het was de finale dag van de 6 daagse. Samen met mijn ouders, Suus en een collega zijn we hierheen gegaan. Mannen als Peter Schep, Danny Stam, Leon van Bon, Matte Pronk en een sterk Deens, Duits en Zwitsers koppel waren speciaal voor mij naar Kopenhagen gekomen. Blijven dromen, Ed....... :-) Het was een super spannende avond. Voor aanvang van het laatste onderdeel, een koppelkoers over 70 min., heeft mijn vader Peter Schep nog even wat tactische aanwijzingen gegeven met zijn welbekende handgebaren :-) (zie foto). 15 ronden voor het eind stond het Nederlandse koppel (Schep/Stam) nog aan kop met een ronde voorsprong. In de laatste 15 ronden pakten het Deense koppel nog een ronde terug en doordat ze meer punten hadden won het Deense koppel de 6 daagse. Voor ons een beetje jammer maar voor de sfeer in het stadion was het fantastisch. Het stadion explodeerde (wat wil je met die patriotistische Denen)!

Mijn ouders waren op zaterdag naar Denemarken gekomen. Ze zijn t/m woensdagavond gebleven. Was erg gezellig! Zondag zijn we naar een park geweest wat helemaal vol zit met rendieren. Mijn ouders vonden dit geweldig. Natuurlijk hebben we ook nog een potje gekaart. Je raadt het vast al wie er won! Als ik mijn schoonmoeder niet laat winnen......:-) Gisteravond heb ik mijn verjaardag nog gevierd met een aantal collega's. Was gezellig!

Een veel gevraagde vraag aan mij is; hoe gaat het met de marathon voorbereiding? Voor diegene die het nog niet weten; ik ga op 5 april meedoen met de Rotterdam marathon. Kan wel zeggen dat het goed gaat. De eerste 3 weken gingen super. Helaas kreeg ik daarna wat last van spiertjes in mijn knieholte. Beetje overbelasting. Nu gaat het weer. Gisteren heb ik voor het eerst in mijn hardloopcarriere een training gedaan van 30 km. Ging niet verkeerd! Moet wel zeggen dat de laaste km toch wel een beetje pijn deed. Pffff.. Vandaag was ik erg stijf maar dat mag ook wel. Op naar de volgende opbouw periode!

Heb nu wel ff genoeg getypt en is het de beurt aan Suus.

Jeetje ed kan je toch nog een leuk en lang verhaal schrijven. En dat voor de 2e keer!! hahahaha
Zo handig computers maar als ze even niet doen wat je wil moet je dus voor de 2e keer een heel verhaal typen!
Afgelopen week was mijn eerste werkweek!!! Veel belangrijker natuurlijk dan bezoek schoonouders en 6 daagse! hahaha
Nee hoor was heel gezellig met schoonouders en de 6 daagse vond ik ook super spannend. Ben helemaal geen fietsfanaat ofzo maar als het spannend is en er doen nederlanders mee dan laat ik wel van me horen hoor!

Maar goed nu dan toch mijn eerste week. Durf het geen werkweek te noemen omdat het meer een introductieweek was. De eerste dagen mocht ik in een volle collegezaal met alle andere nieuwe werknemers luisteren naar veel deens! Ging over de historie van het ziekenhuis en waar ze allemaal naar streven en nog meer van dat soort blabla. Heel erg vermoeiend, en niet alleen omdat het in het deens was ;-)
Ook nog een brandkursus gehad, jajaja dat is heel belangrijk voor het ziekenhuis geworden sinds ze een aantal jaar geleden een grote brand hebben gehad.
Woensdag en 1/2 donderdag rondgeleid op afdeling en andere kinderafdelingen.
Vrijdag dan toch echt meegelopen met een verpleegkundige op de afdeling. Is wel weer even raar hoor om "terug bij af te zijn" en weer met iemand mee te moeten lopen.
Maar wel weer erg leuk om in het ziekenhuis te zijn en weer wat met kinderen te kunnen doen.
Ik werk op een semi intensieve afdeling. Is dus tussen een normale afdeling en intensieve care in. Er liggen kinderen met heel veel verschillende ziektebeelden. Als ze maar heel ziek zijn en/of iets besmettelijks hebben. Er zijn voor mij dus ook nieuwe ziektebeelden en behandelingen waar ik nog nooit mee gewerkt heb, bv levertransplantaties. Interessant dus!
Zijn ook wel wat andere regels/werkwijze als in nederland, dat wordt dus ff wennen.
En ja de taal......het luisteren gaat me op zich wel goed af moet ik eerlijk zeggen. Het is alleeen heeeeeeel vermoeiend. Ben echt bekaf na een dag deens luisteren. Het praten is uiteraard lastiger, maar ja van proberen leer je alleen maar!
Ben nu ook nog bezig met wat administratieve rompslomp. Doordat ik ook veel andere dingen moest regelen had ik er helemaal niet maar aangedacht om me te laten registreren als verpleegkundige in denemarken. Wat verplicht is om te mogen werken als verpleegkundige. Heb nu een hele nette brief geschreven in het deens (jaja). Hopelijk kunnen ze het snel voor me regelen. En staat niks me meer in de weg om legaal als verpleegkundige in denemarken te kunnen werken!!

Nou jullie snappen misschien wel dat we er nu een beetje klaar mee zijn na 2x alles typen. De foto`s gaan we er dus vanavond niet meer bij zetten, die volgen morgen!!

Tot de volgende keer!!!
Liefs ed en suus

  • 08 Februari 2009 - 20:39

    Chiel:

    Zo wat een lap tekst, en dat dan 2x typen! Topprestatie vergeleken met die 30km Ed. :P
    Maar leuk weer hoor even een update! En echt knap dat je het Deens zo snel oppikt Suus!
    Zal ik morgen ff bellen Ed?
    Greets Ch!eL

  • 09 Februari 2009 - 05:54

    Sandy:

    Wow, guys! Wat een drukke week! En Ed, jij nog gefeliciteerd met je verjaardag! Welkom bij de club 30+! Pfff, Suus lijkt me erg vermoeiend allemaal! Ik vroeg me al waar het mailtje bleef met al je spannende belevenissen. Wel leuk om weer allemaal nieuwe dingen te leren, nieuwe mensen te ontmoeten... Super! Erg leuk die verhalen van jullie... wel balen dat je 2x moest typen!
    Goede week en liefs uit NL!

  • 09 Februari 2009 - 06:56

    Broer:

    Ha,

    Je hebt ook niet veel geleerd na Ghana! altijd je mailtjes opslaan!!hihihi
    Altijd handig een brandoefening,

    groeten


  • 09 Februari 2009 - 08:43

    Mam:

    hoihoi, leuk verhaal weer!
    Ja, Ed, nog 12 km erbij he? oeps

    Suus, sukses verder met het Deens, ik vind het een hele prestatie hoor!!!
    xxx

  • 09 Februari 2009 - 09:11

    Isabel:

    Hoi Suus,

    Wat een druk weekje hebben jullie gehad zeg!!Leuk dat je jullie belevenissen zo op schrijven!Goed hoor dat je deens lekker gaat!Lijkt me toch niet makkelijk om een nieuwe taal zo snel op te pakken zoals je doet!!Super!
    Nou ik ben benieuwd naar je volgende update!!

    Liefs uit Spanje!!

  • 09 Februari 2009 - 10:49

    Birgitte:

    Bedankt voor de update.
    Leuk om jullie belevenissen te lezen en fijn dat het goed met jullie gaat.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Femke heeft haar rijbewijs gehaald en ik ben bezig met de voorbereidingen van meester Jos zijn afscheid (28 maart !!!)
    Groetjes !!

  • 09 Februari 2009 - 12:57

    Fons:

    Hoi Ed en Suus,

    Gefeliciteerd Ed, wij hebben ook net een 30 jarig feestje gehad.
    Mooi dat je nu ook een 30 hebt gelopen, zit daar een verband in :-)
    Enne, die 12 verder gaat op 5 april best lukken hoor. Dat moet je voor die tijd niet gaan proberen, 30 is als training genoeg!

    En Suus, leuk dat je nu echt aan de slag kunt! Dan krijg je vanzelf nog meer taalvaardigheid.

    Groetjes uit Zaandam, Fons en Afra

  • 09 Februari 2009 - 18:35

    Truus.:

    Halo luitjes,

    Eddy nog van harte we wisten niet dat je jarig was staat nu gelijk op de verjaarskalender.
    Leuk om op deze manier van jullie belevenissen op de hoogte te blijven.
    Hier alles oke nog even en we gaan skien met z`n allen Marco,Jeroen,Annemieke,
    Nico skien en ik ga wandelen.In Italie
    Groetjes en werk maar prettig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Farvel Denmark

26 November 2010

Aftellen in een winters Kopenhagen

26 September 2010

Het wordt minder....

28 Juni 2010

Echt waar?!?!??!!

07 April 2010

Voorjaar komt eraan!!!!
Susanne

Actief sinds 02 Dec. 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 24718

Voorgaande reizen:

03 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: