1e bezoek gehad!!!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu 1e bezoek gehad!!!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu

1e bezoek gehad!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

31 Januari 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal!
Daar zijn we weer eens. Jaja jullie lezen het goed we hebben bezoek gehad. En wel van mijn moeder. Maar daar straks meer over.
Eerst even de weken daarvoor. Hoe gaat het met deens, is een veel gestelde vraag. Het gaat goed met mijn deens! Krijg veel complimenten van mijn leraren. Ik had jullie verteld van mevrouw
"geitenwollensokkentype". Nou ik trok het echt niet om nog les van haar te hebben. Dus heb daar wat van gezegd op aanraden van Ed, en ze hebben een andere leraar voor mij geregeld, en daar is niks mis mee! Ik heb zelfs een lunch date met HEM gehad ;-)
Heb afgelopen vrijdag mijn laatste echte deense les dag gehad. Was wel pittig afgelopen week aangezien ik 2 dagen van 5 uur les had!! Ik heb over 2 weken en over 3 weken nog een keer 1,5 uur les. En dan is het over met de deense les.

Ik ben nu ook in het bezit van een deense bankrekening, staan alleen nog geen centjes op...:-)

Het sporten gaat nog steeds erg lekker. Ben wat lesjes aan het uit proberen (spinning, bodycombat).
Het samenwonen bevalt mij perfect, ben benieuwd wat Ed er straks over zegt :-)
Het wonen in Kopenhagen bevalt ook goed. Merk dat het hier veel relaxter is. De wist u datjes over Denemarken zullen nog wel een keer volgen.

Ja en dan onze eerste bezoekster!
Dat was mijn moeder! Was erg gezellig dat ze even kwam kijken wat wij hier allemaal uitvreten, hahaha.
Uiteraard nog de toerist uitgehangen! kopenhagen bekeken, ziekenhuis laten zien, de wachtswisseling bij het koninglijk paleis. Dat is trouwens een hele grote poppenkast, maar wel heel grappig om te zien (zie foto`s).
Spelletjes gedaan, irritant he mama als Ed net voor jou een kaartje neer legt!!

Nog beetje nederlands nieuws: mijn auto is verkocht EN ik heb mijn appartement verhuurd!!! Handig die paps en mams die de honeurs waargenomen hebben! Daar ben ik echt heel blij mee, maar dat begrijpen jullie natuurlijk wel!

Nou maandag is mijn eerste dag in het ziekenhuis. Heb 2 dagen een introductie door het hele ziekenhuis met alle nieuwe werknemers. Daarna ga ik echt beginnen op de afdeling!

Zal eens aan Ed vragen of hij nog ff wat wil schrijven!

Of ik nog wat wil schrijven wordt er gevraagd; ik zou niet weten wat...maar ik zal mijn best doen :-). Ik moet natuurlijk wat liefs zeggen over mijn schoonmoeder (want die leest dit ook! haha). Moet eerlijk zeggen; het was gezellig! Maar mijn schoonmoeder laten winnen met kaarten ging mij toch een beetje te ver. hihi!
Wat betreft Suus d'r Deens; ik neem een petje voor haar af wat ze in deze hele maand heeft gedaan en wat ze allemaal heeft geleerd! Ze is mij absoluut voorbijgestreefd maar daar was niet zoveel voor nodig (zegt meer iets over mij :-)).
Ik weet niet of mijn advies om een andere leraar te vragen wel zo slim was. Ze heeft zelfs zijn emailadres...maar ja als het daarbij blijft......;-)
Ondertussen zijn alweer de tweede bezoekers geariveerd. Deze keer zijn het mijn ouders. Zal mij benieuwen wat suus hier volgende keer over schrijft!!

We gaan nog even de foto`s plaatsen en dan met smart wachten op de vele reacties die hopelijk volgen!

Groetjes Ed en Suus

  • 31 Januari 2009 - 20:59

    Mam:

    was inderdaad gezellie die paar dagen! Heb met eigen ogen gezien dat het goed met jullie gaat!!
    Wat betreft het spelletje: Zou Eddy stiekem mijn kaarten gezien hebben? Hij moest ineens ergens anders zitten.....nou, nee toch zeker?

  • 31 Januari 2009 - 21:11

    Truus:

    Had al veel gehoord van je moeder.Fijn dat het goed gaat en dat jullie het naar je zin hebben.
    Suus mandag veel succes en we hopen dat je het in je werk ook naar je zin krijgt.Nog bedankt voor je kaart.
    groetjes uit Lisse.

  • 31 Januari 2009 - 21:50

    Chris & Sophie:

    bijna 30 Ed... al zenuwachtig voor de grote dag ;-) in ieder geval mooi dat het nog steeds zo lekker gaat. Keep it up.

    groetjes Chris & Sophie

  • 01 Februari 2009 - 09:01

    Sandy:

    Schaam, schaam, schaam... ben gewoon ons skype-date vergeten! Lang verhaal zoals ik al sms-te, hoop dat ik het nog allemaal mag uitleggen! ;-( Leuk al dat bezoek, gezellig hoor! Er wordt nog wel gestudeerd en gewerkt daar? Of is het alleen maar leve de lol? Anyway, hoop dat je vanavond kunt... Kus, San

  • 01 Februari 2009 - 09:31

    Chiel:

    Hey Ed en Suus!
    Heel leuk stukje weer! Knap dat je Deens zo vlot gaat, dat je Eddy "talenknobbel" Wagner gewoon voorbij streeft. En Ed,inderdaad nooit je schoonfamilie laten winnen ;)
    Wel stoer dat Bertha en Wim weer ff met gierende banden naar Copenhagen zijn gescheurd hoor! Maak er een leuke verjaardag van!
    En Suus, veel plezier op je nieuwe job!
    Groeten uit het zonnige zuiden

  • 01 Februari 2009 - 10:10

    Martine:

    Fijn dat je appartement verhuurd is!! Super. Heel veel succes morgen met je 1e werkdag. Bel je morgenavond! XX Martine

  • 01 Februari 2009 - 10:26

    Ilse:

    Leuk om weer te lezen hoe het met jullie gaat. Zeker wel blij dat die lange lesdagen voorbij zijn? Nu de praktijk, veel succes op je nieuwe werk! Groetjes!

  • 01 Februari 2009 - 16:13

    Paul En Els:

    je moeder was zwaar teleurgsteld dat ze verloren had. Ik liet mijn schoonmoeder altijd winnen, en de restvan mijn schoonfamilie trouwens ook.Altijd uitkijken met die Heemskerken, je kunt ze beter maar te vriend houden. Veel succes in het ziekenhuis

  • 01 Februari 2009 - 17:21

    Bianc En Marco:

    HIhi, wat een poppenkast de wachtwisseling, maar leuk om te zien. Goed om te horen dat het oke is afgelopen met je auto en huis.Veel plezier morgen op je werk.En jullie allemaal veel plezier dinsdagavond bij de wieler6daagse!! Groetjes aan paps en mams! Veel liefs

  • 01 Februari 2009 - 18:59

    Patricia :

    Hallo Suus!
    Erg leuk om nieuws van jullie te kunnen ontvangen. We hadden eerlijk gezegd niet minder van jou verwacht, wat het Deens betreft ... Houd maar de "S" erbij, anders wordt het een beetje ingewikkeld eh?(ji,ji). Me ons gaat het prima, net zoals met Intermezzo en de rest van de parochie. Ik kan je alvast vertellen dat er mooie plannen zijn om het gemeenschapsgevoel aan te wakkeren of te vergroten: meer samenwerking tussen de werkgroepen, iets samen drinken na de mis en een nieuwe kleurtje aan de muren van de pastorie o.a.

    Ik wens je een fantastisch begin en hopelijk tot gauw!

    Patricia

  • 02 Februari 2009 - 11:11

    Frank & El & Isabel:

    Hi, gezellie hoor bezoek!
    En vandaag Suus haar eerste dag in ziekenhuis, we hopen dat het goed is gegaan!

    Tot in juni, en Ed alvast fijne verjaardag!

    Groetjes uit Nieuw-Vennep

  • 08 Februari 2009 - 13:36

    Roos:

    zag opeens op mn oude emailadres een mailtje met de link naar jullie blog...had wel iets gehoord van mn ouders erover, maar das beetje mn andere oor weer uit gegaan (A) leuk om te horen dat alles goed gaat daar in denemarken en de foto's dr bij zijn ook leuk om te zien....ik loop nu stage in een verzorgingstehuis in den haag, is ook wel leuk. veel plezier nog iig de komende tijd en k hoop dat het werken in t ziekenhuis daar je bevalt.
    liefs, roos

  • 08 Februari 2009 - 17:46

    Marriet:

    Hallo,
    gezellige verhalen, het lijkt ook wel een beetje vakantie! Maar ik begrijp dat jullie ook hard werken. Knap dat je zo snel de Deense taal leert. Je vertelde eerst dat het best een ingewikkelde taal is.
    Succes met het werken in het ziekenhuis, mag je dan ook alles doen wat je hier in Nederland deed?
    Veel plezier weer! Marriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Farvel Denmark

26 November 2010

Aftellen in een winters Kopenhagen

26 September 2010

Het wordt minder....

28 Juni 2010

Echt waar?!?!??!!

07 April 2010

Voorjaar komt eraan!!!!
Susanne

Actief sinds 02 Dec. 2008
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 24723

Voorgaande reizen:

03 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: