Koudste januari sinds 23 jaar in Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu Koudste januari sinds 23 jaar in Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu

Koudste januari sinds 23 jaar in Kopenhagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

30 Januari 2010 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal!
Daar zijn we dan eindelijk weer eens!
Jeetje zeg waar moet ik beginnen.
Wat hebben we allemaal uitgespookt sinds laatste verslag??
In november zijn we met een aantal collega`s van Ed naar de voetbalwedstrijd FC Kobenhagen - PSV geweest. Het was erg koud en beetje nat die avond maar zeker wel de moeite waard om het sfeertje te proeven. We durfde alleen niet te juichen voor PSV omdat er een paar bloedfanatieke FCK supporters om ons heen zaten!!

We hebben ook weer eens de toerist uitgehangen in Denemarken en Stevens Klint bezocht. Misschien minder mooie krijtrotsen dan Mons klint, maar wel indrukwekkend vanwege een hele oud kerkje dat op de rand van de rots staat.

In november kregen we ook nog bezoek van mijn zus! Eindelijk heeft ze nu ook kunnen zien waar we wonen! Was erg gezellig. We hadden erg mooi weer en hebben samen lekker kopenhagen bewonderd. In het weekend naar Roskilde geweest. Op zondag regende het dus toen naar een mooi interessant museum geweest ;-).
Ook hebben we tivoli in wintersferen bekeken.
Super leuk dat je er was zus!

Met sinterklaas hebben we ons zelf getrakteerd op een weekendje Hamburg.
Vanuit kopenhagen met de trein naar hamburg, binnen een paar uur waren we er. Erg grappig trouwens, de trein gaat op de boot! Hamburg is een mooie stad en vanwege de vele kerstmarkten was er een hele gezellige sfeer. Kwam natuurlijk ook een beetje door de heerlijke gluhwein!! ;-).

Met de kerst zijn we heerlijk een week in nl geweest.
Het weekend voor de kerst naar nl gereden. Een dagje eerder dan gepland vanwege de vrijgezellen dag van Michel en Anke.
In denemarken lag er op dat moment al veel sneeuw, maar in kopenhagen niet zo heel veel. Helaas lag er op het laatste stukje naar de boot wel veel sneeuw, dus dat schoot niet echt op. Maar eenmaal van de boot af waren de wegen sneeuw vrij en konden we lekker doorrijden. Een tussenstop in Apeldoorn gemaakt bij vrienden van Ed. Even lekker gegeten voordat we het laatste stukje gingen rijden.
De week in nl was lekker volgepland. Begon met de vrijgezellen dag. Was voor ons allebei een hele gezellige dag, we waren blij dat we erbij konden zijn!
Dan natuurlijk de bruiloft zelf!! Een intieme bruiloft heeft zeker ook wat! Wat een mooie dag, met een stralend bruidspaar en een super lekker diner! Met zijn allen geslapen in brabant en de volgende dag ontbeten. Ook heel bijzonder om zo een mooie dag af te sluiten.
Verder die week verschillende bezoekjes bij vrienden en familie afgelegd. Heb met mijn moeder nog een heerlijk dagje gerelaxed in de sauna. Buiten koud en sneeuw, wij heerlijk in een warme sauna!!
Kerst uiteraard met de familie doorgebracht. En ja toen was de week al weer voorbij.
De terugreis ging heel voorspoedig, en de dag erna begon het gewone leven weer met werken!!
Met oud en nieuw waren we dus in Kopenhagen. "Helaas" had ik dagdienst de 31e en 1 jan. Dus echt feesten konden we niet... We hadden nog een tegoedbon voor een bezoekje aan de Icebar die nog net geldig was de 31ste. Dus daar gingen we even een ijskoude borrel halen. Brrr wat was het koud daar binnen. Qua sfeer viel het ons een beetje tegen, maar goed. Thuis heerlijk gegeten saampjes en net voor middernacht besloten om naar het raadhuisplein te gaan. Groot plein in het centrum, daar zouden vast wel meer mensen zijn dachten we zo. Nou die waren er zeker wel!!! Wat een gekkehuis was het daar zeg. Heel veel (dronken) mensen, zwaar vuurwerk dat letterlijk om je oren vloog. Niet bepaald prettig dus. Het moment supreme was ook niet echt duidelijk. er is een grote klok van het raadhuis op het plein, maar er werd niet afgeteld ofzo, dus op een gegeven moment ging er hier en daar een fles champie open, oke uhh gelukkig nieuw jaar dus!
Beetje jammer, dus daar waren we snel weer weg!

Eerste bezoeker in 2010 hebben we ook gehad! Mijn mamsie kwam gelukkig nieuwjaar wensen! Het was super koud de dagen dat ze er was, maar dat weerhield ons niet om lekker op pad te gaan. Hebben hele gezellige dagen gehad!!

Bezoek nr 2 volgt al snel. Volgende week komen de ouders van Ed op verjaardagsbezoek!

Verder gaat het prima met ons. Het is hier al 2 maanden winter!! Is nog nauwelijks boven nul geweest deze 2 maanden. Er is ook veel sneeuw gevallen, maar omdat kopenhagen vaak wat warmer is lag er hier niet zoveel tot afgelopen woensdag, toen kregen wij heel veel sneeuw! Geeft mooie plaatjes alleen het fietsen en hardlopen is dan wat lastiger!!

Op het werk ook alles prima! Het iets minder werken is een hele goede keus geweest. Ben blij dat ik dat gedaan heb.
Afgelopen weken heb ik weer kursus gehad. Was vervolg kursus over kinderverpleegkunde en daarbijhorende ziekten. Was weer goede opfriskursus en uiteraard in het deens! Ga trouwens naar een congres in Wenen met mijn werk! Is vanuit de beenmergtransplantatiewerkgroep
waar ik in zit. Ondanks de flinke bezuinigingen die het ziekenhuis moet doorvoeren hebben we toch toestemming en dus financiele bijdrage gekregen om er heen te gaan!
In volgende verslag vast meer hier over.

Met Ed gaat ook alles goed hoor ;-).
Hij heeft niks meer te melden zegt ie! Hahaha. Zal ik maar wat zeggen dan.... Heeft het erg druk op zijn werk, maar hij heeft het prima onder controle en dat wordt zeker ook gezien/gewaardeerd door zijn bazen.
Hij is weer volop aan het trainen, is weer helemaal in vorm na de marathon. As zondag gaat ie een 15 km wedstrijd in Roskilde lopen als de weersomstandigheden dit toe laten. Op dit moment is het daar namelijk -13 en morgen gaat het weer sneeuwen!!

Uiteraard hebben we ook een heleboel leuke en mooie foto`s maar die volgen wat later. Nu eerst maar eens een hapje eten!!!

Groetjes uit een koud en wit Kopenhagen!!
Ed en suus

• 30 Januari 2010 - 19:15

Ch!eL:

Oh leuk

• 30 Januari 2010 - 19:25

Manon:

Hoi! Klinkt allemaal goed zeg! Hier in Nederland is het verkeer gelijk alweer ontregeld door de sneeuw. Vanmorgen heerlijk in Duin en Kruidberg hardgelopen. Er lag een laag verse sneeuw, blauwe lucht en zon. Wat wil je nog meer! Ed, alvast een hele fijne verjaardag! Groetjes Manon

• 30 Januari 2010 - 20:12

Sancho:

Hey mensen,
    Weer een leuk en lang verhaal ;-)
    Hier is het ook weer winter, heb vanochtend nog door de sneeuw gebanjerd met de nieuwe MTB, supermooi, heide met sneeuw. En nu ik dit schrijf sneeuwt het weer lekker in Ollanda! Hey Ed succes met die 15km, en -13?, moet ik een setje schaatsen opsturen?

Ciao ciao.
    Sancho

• 31 Januari 2010 - 09:43

Truus:

Leuk weer zo`n stuk(je)
    van jullie e lezen.Weten we ook wat jullie allemaal uitspoken daar.
    Hier alles oke.Nico had vandaag een wedstrijd van
    10 engelse mijlen maar die is afgelast i.v.m. de sneeuw.Dus zit hij nu boven op zijn racefiets een uur te trainen zijn de ramen weer helemal beslagen.
    Nou groejes van ons en tot de fam.dag.

• 31 Januari 2010 - 11:40

Sabine:

Hey ed en suus,

Leuk weer een verhaaltje te lezen. Lekker dat het goed gaat!
    Mooi woord voor galgje suus: beenmergtransplantatiewerkgroep!!
    Tot in februari.
    Kus Bien

• 31 Januari 2010 - 12:53

Roos:

hee!
    Leuk weer zo'n verhaaltje om te lezen. K geloof dat alles wel goed gaat zo te horen? Hier is ook de hele tijd sneeuw...kan me niet herinneren dat t zo vaak gesneeuwd heeft in nl:s Leuk dat je naar wenen gaat. Heb net het een en ander geleerd over leukemie e.d. en ook klein beetje over beenmergtransplantaties meegekregen....gister avond met mn ouders, pim, frans en birgitte, fem,ruerd,nanette en jelmer naar de vrienden van amstellive geweest. Was erg leuk, alhoewel mn ouders enigszins geshockeerd waren over de hoeveelheid lawaai en bier gooien;p Verder ga k volgende week naar berlijn met wat vriendinnen en in mei op ''studiereis'' naar NY:)Een nacht doorgehaald in t ziekenhuis om mee te kunnen met die reis, maar dan heb je ook wat;p Nou veel plezier daar nog!
    liefs, roos

• 31 Januari 2010 - 15:46

Guus:

ed kan je daar op natuurijs schaatsen met al die vorst.heb op de nieuwkoopse plassen gereden dat was kicken.
    was geen uitgezette tocht
    we hebben genoten met coen visser en joop muller..na afloop soepje
    toe???

• 31 Januari 2010 - 19:41

Paul En Els:

Lekker die kou daar, maar toch een warm verhaal. Leuk om te lezen. Paul

• 01 Februari 2010 - 07:46

Jack:

het gaat erg lekker dus met jullie.

gr jack

• 01 Februari 2010 - 19:46

Els Van Ombergen:

hallo Ed en Susanne,

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! ik heb genoten van de foto's

Ik hoop dat je woensdag een super leuke verjaardag zal hebben,

lieve groetjes

• 02 Februari 2010 - 12:51

Mam:

Hai Suus en Ed,

leuke foto's erbij, charmante jassen!

gezellige dagen met (schoon)ouders:)

• 03 Februari 2010 - 20:47

Martine:

Ja het was zeker een heel interessant museum!! Met name Ed vond de schilderijen erg mooi ;-). Suus en ik hadden meer oog voor de standbeelden van blote mannen!
    Tot snel XX