weekendjes weg! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu weekendjes weg! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu

weekendjes weg!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

04 Juli 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal!
Ondertussen wonen ed en ik alweer 6 maanden samen in denemarken!!
Wat gaat de tijd toch ontzettend snel.
Het samenwonen bevalt prima net zoals het wonen in denemarken.
Paar dingen over mijn werk. Heb eindelijk mijn authorisatie ontvangen dus ik werk eindelijk echt legaal als verpleegkundige in Denemarken. Ze maakten er op mijn werk geen probleem van hoor dat ik nog geen authorisatie had maar vond het zelf wel prettig om hem te hebben. Ook mijn proeftijd zit erop. Heb een gesprekje met mijn teamleider gehad en ze zijn allemaal erg tevreden. Ik mag dus blijven! fijn he ;)
Bij Ed op zijn werk gaat ook alles goed, wel erg druk de laatste tijd, maar ja dat houd hem van de straat he!! hihihi.

En ja dan de titel weekendjes weg.
Het was de bedoeling om in mei een keer een weekend te gaan kamperen. Dat liet het weer niet toe....Wij zijn toen overigens wel naar legoland geweest! Erg mooi om te zien wat ze allemaal van lego kunnen bouwen. Er was een heel stuk aan nederland gewijd, dus dat was natuurlijk voor ons helemaal leuk!
Daarnaast hebben ze nog verschillende attracties. Wij hebben ons dus wel vermaakt.
Het volgende dat op het program stond was een bezoek van Bianca en Marco (zus van Ed met haar vriend) met pinksteren.
was erg gezellig. We zijn onder andere weer eens naar Mon (de prachtige krijtrotsen) geweest.

Van 12 t/m 14 juni gingen we samen lekker een weekendje naar Stockholm om ons 2 jarig jubileum te vieren!
Stockholm is echt een prachtige stad. Vooral het oude gedeelte met leuke smalle straatjes met kleine boutiekjes en huisjes. Wat alleen een klein beetje jammer was, was het weer. Het heeft werkelijk waar het hele weekend geregend......
Wat op ons beide de meeste indruk maakte was het Vasa museum. In dit museum stond een oud VOC schip, dat 333 jaar op de zeebodem heeft gelegen en in 1960 gelift is van de zeebodem. Ze hebben het schip gereconstrueerd met matriaal waarvan 95% orgineel is. Een knap staaltje werk!
Leuke anekdote daarbij...het schip (ontworpen door Nederlanders) zonk al na 1500m varen....Gelukkig zijn de ingenieurs van nu ietsiepietsie beter ;)
Een andere leuke anekdote; toen we op ons hotelkamer aankwamen stonden er 2 gescheiden bedden....uhhhh klopt dit????
Wij bellen, helaas op dit moment is er geen kamer vrij met 2 persoonsbed. Morgen wel...Oke nou ja dan schuiven we de bedden wel aan elkaar. Stonden de bedden vast in een houten bekisting!!!!!! NEEEEEEEE
Op naar de receptie, na wat rond bellen bleek er toch echt wel een kamer vrij te zijn met een 2 persoonsbed. Deze kamer bleek ook nog eens een stuk moderner te zijn dan de eerste kamer!

Het weekend eindigde helaas met minder leuk nieuws. Zondagavond kreeg ik te horen dat mijn oma overleden was. De laatste tijd ging ze steeds meer achteruit en dat weekend was ze gewoon op. Wat wil je na 93 jaar.
Maar wat was ik blij dat ik die vrijdag daarvoor toch nog even gebeld had naar oma.

Woendagavond ben ik terug naar nederland gevlogen.Ed een dag later. Donderdagavond was er een avondwake en vrijdag was de begrafenis. Het was een mooi afscheid.
Maar wat is het zielig om mijn opa zo verdrietig te zien. Maar ja als je 63 jaar getrouwd bent en dan alleen achterblijft.....
Het weekend zijn we nog in nederland gebleven en zondagavond weer terug gevlogen.
Eigenlijk zouden zondag Elvira, Frank en Isabel naar Kopenhagen komen. Zij waren op vakantie in Denemrken. Gelukkig konden we dat verzetten naar dinsdag. Had nog wel wat voeten in de aarde want ze hadden autopech. De bus en trein waren gelukkig behulpzaam en hebben we dinsdag een hele gezellige dag gehad!

Aangezien de zomer ook hier lekker doorbreekt besloten we om afgelopen weekend te gaan kamperen. We gingen naar Aero, dat is een eilandje van zuid Fyn. Een heel mooi eiland. Het plaatsje waar we kampeerde was echt super mooi, met veel oude kleine arbeidershuisjes die niet al te recht meer stonden!
Op zondag hebben we het halve eiland rond gefietst. Helaas waren de fietsen niet al te best, he Ed?!?!?!
Maar goed de omgeving was prachtig.

En het houd maar niet op met de gezellige weekendjes. Dit weekend zijn Michel en Anke (mijn broer en vriendin) in Denemarken. Metname voor het roskilde festival maar dat combineren ze uiteraard met een bezoekje aan Kopenhagen!
Morgen gaan wij ook een dagje naar het festival. `s avonds speelt namelijk Coldplay.
Maandag kunnen we dan nog lekker relaxen met elkaar.En `s avonds vertrekt het vliegtuig voor ze.

Komend weekend hebben we dan even nog niks gepland. Maar het weekend daarna.... NEDERLAND!!!!
Astrid heeft zich inmiddels aan de afspraak gehouden en is mooi op tijd bevallen van een gezonde zoon Nick.
Nou marriet nu jij nog!!

Oh ja en dan nog een ding; iets meer reacties dan 5 zou toch wel leuk zijn.......
Zet hem op jullie kunnen het!!!! ;)

Liefs Ed en Suus

• 04 Juli 2009 - 19:35

Frank&Elvira&Isabel:

Nou, dan doen wij de eerste reactie!!!

Veel wisten we natuurlijk al, omdat we bij jullie geweest zijn! Niet dat jullie ook naar het Roskilde festival gaan. Veel plezier.
    En... onwijs bedankt voor de leuke Deense kaart voor Isabel!

Liefs uit Nieuw-Vennep

• 05 Juli 2009 - 08:57

San:

Zo, de weekenden zitten aardig vol zo! Ook hier echt zomer geweest deze week! Hoop dat dat het weekend ook nog is voor het Roskilde Festival! Zou beetje jammer zijn als het plenst he? Nou, dan zien we snel weer foto's verschijnen van de andere uitjes!
    Lfs
    San

• 05 Juli 2009 - 10:38

Chiel:

Zo druk programma gehad! Leuk met de foto's erbij. Ed, jij had het zeker te druk voor een stukje typen ;)
    Tot over 2 weken!
    Greets Ch!eL

Komop, nog 2 reacties :P

• 05 Juli 2009 - 11:10

Jack:

hey ed en suus

leuk om jullie mailtjes te lezen. suus sterkte met het verlies vanje oma. ik ben vorige week ook mij oma verloren en die was 90 en ook op.

hopelijke zien we elkaar op de feest week. ik ga dinsdag voor 4 weken naar nieuw zeeland.

wij hebben ook een waarbenjij.nu aangemaakt dus jullie krijgen van ons ook een mail.

gr jack en sabine

• 05 Juli 2009 - 18:03

Mams :

Hallo Ed en Suusje, leuk om jullie verhaaltjes eens vanaf de website te lezen. We zitten nu in Rijnsburg en zijn meteen op de hoogte. Veel plezier in Roskilde!
    Groetjes paps en mams

• 05 Juli 2009 - 18:05

Bianc:

Nou dat is nog eens grappig om een reactie van je moeder te lezen;-) Leuk dat wij ook op de website staan, hihi. De foto's van het weekendje zijn erg leuk, Marco heeft ze al ingeplakt.
    Veel plezier bij Coldplay en een gezellige maandag!!
    Liefs Bianc

• 07 Juli 2009 - 08:59

Sancho:

Hey Luitjes,

Had natuurlijk al wel het een en ander "live" van jullie gehoord. Blijft leuk om te lezen, en was leuk dat jullie even lang zijn geweest. En wat gaaf, Goldplay, die zijn live echt goed!!

Volgend jaar naar het zomerfestival heb ik gezien ;-)
    Grt. Sancho

• 11 Juli 2009 - 11:36

Nico En Truus.:

Wat hebben jullie het toch druk met leuke dingen.Fijn dat het zo goed gaat op jullie werk en dat je het zo naar je zin hebt in D.mark.
    Nog gecondoleerd met je oma wij zijn gisteravond terug gekomen van 4 weken vakantie in Frankrijk en vonden toen de kaart.Erg sneu voor opa he.
    Nou luitjes de groetjes uit Lisse en tot kijk.