Eindelijk - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu Eindelijk - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu

Eindelijk

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

17 April 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal!
Jaja eindelijk...dat zullen jullie vast allemaal wel denken als jullie eindelijk weer bericht krijgen dat er weer nieuws op onze site staat!!!
Kan wel zeggen dat we heel druk zijn geweest maar ja....hihihi
Jeetje waar moet ik beginnen. Is al weer 1,5 maand geleden ons laatste bericht.
Daarna gewoon doorgegaan met werken eigenlijk. Ook mijn eerste nachtdiensten gehad. Was erg rustig. En men was toch wel verbaasd dat ik niet even wilde slapen `s nachts... Nou ja in nl was ik dat niet gewend, dus deed dat hier ook niet. Heb gezellig zitten hyven met een (ex)collega uit nl die ook in de nachtdienst zat!
Er wordt ook wel gewerkt hoor in kopenhagen. Moet eerlijk zeggen dat de werkdruk iets lager ligt dan in nl. Vraag ik of ik wat kan doen als ik klaar ben met mijn werk; zeggen ze nou ga maar even relaxen. Ben ik lekker bezig met patientjes vragen ze; ben je niet gestrest?
Hihi, ach je went er wel aan.
Naast werken doen ed en ik ook gezellige dingen. Naar de film, borrelen met collega`s van Ed, een collega van Ed en haar man zijn gezellige komen eten. En de vrouw van een collega van Ed (nl stel) kwam gezellig op de koffie! Zij werkt ook in een ziekenhuis in denemarken, dus we kunnen lekker roddelen over de denen! Erg gezellig dus!!!

Op een gegeven moment merkte ik wel dat het werk erg vermoeiend werd allemaal. Kwam na het werk bekaf thuis, ging gelijk op de bank liggen. Was heel gezellig he Ed!! haha. De hele dag naar deens luisteren en dus de hele dag moeten concentreren, en verder natuurlijk de hele verandering die de afgelopen 3 maanden heeft plaats gevonden, is natuurlijk ook niet niks!!
Was dus heel erg toe aan even rust in mijn hoofd. Daar is maar 1 oplossing voor, lekker even naar nl!!
Maar daar straks meer over!!

In de tussen tijd ben ik ook een jaartje ouder geworden! jajaj 29 al weer. Helaas heb ik niet gewonnen van Ed wat betreft verjaardagskaarten. Maar toch erg leuk die kaartjes, smsjes, krabbels en mails!
En wat nog leuker was....mijn ouders kwamen gezellig naar denemarken voor mijn verjaardag!
Ze kwamen op vrijdag met de nieuwe auto. Die overigens volgeladen was met lekkere dingen. De vooraad pindakaas, hagelslag en duo penotti is weer aangevuld!! Ook kunnen we weer volop broodjes bakken!!
Ze hadden ook leuke kado`s meegenomen.
Op mijn verjaardag zelf zijn we naar Mon geweest waar hele mooie krijt rotsen zijn (zie foto`s) en `s avonds lekker uiteten! Kortom was een super gezellige dag!!
Met mijn ouders zijn we ook nog naar het grootste circus van scandinavie geweest, was erg grappig, leuk en knap!

En ja toen kwam al heel snel 3 april! Na nog een volle week werken vlogen we `s avonds heerlijk weer naar nederland voor een goede week gezelligheid!! Even geen deens praten!
Maar niet alleen daarvoor gingen we naar nederland. Ed ging de marathon van rotterdam lopen!! Daar zal hij zelf straks wel wat over vertellen.

In de rest van de week hebben we veel bezoekjes afgelegd. We hadden een mooi schema gemaakt en met de auto die we voor een paar dagen hadden gehuurd toerde we van de een naar de ander! Vond het erg leuk om zoveel vrienden en familie weer te zien! Met de paasdagen hebben we het wat rustiger aan gedaan zodat we ook wel echt uitgerust terug naar denemarken zouden gaan!

En nu weer thuis in kopenhagen! Moet zeggen dat die week nl me wel echt goed gedaan heeft. Ben met nieuwe energie weer lekker aan het werk!
Het volgende bezoekje aan nl staat al weer snel gepland, namelijk op 30 april!!
Ed gaat daarvoor een week naar New York en reist via Amsterdam. Als het goed is gaat daar de deur voor hem open en stapt ie op schiphol uit. Ik vlieg in de avond naar nl. Dus over 2 weken zijn we weer in nl. Dit keer alleen het weekend!

Nou ed, het is jou beurt!!

Jeetje wat een verhaal schat! Ik zal het dus voor jullie niet nog veel langer gaan maken. Lekker makkelijk :-) In het begin van het weekje Nederland (wat zeker een lekker en leuk weekje was!) zat nog een of andere loop :-) waar ik aan mee wilde doen. Het was de marathon van Rotterdam. Was er helemaal klaar voor. Alles voelde goed aan. Was wel een beetje gespannen maar dat mag volgens mij wel als je 42 km voor de boeg hebt. Het was een prachtige dag. Lekker zonnetje (gelukkig zeker niet te warm want daar kan ik heeeeeel slecht tegen) en helemaal geen wind. Ook waren veel supporters afgereisd om mij te komen aanmoedigen. Alle supporters bedankt hier voor!!
Om 11 uur was de start en de eerste 5 km kwam ik precies op schema door. Ik liep heerlijk. Moest mezelfs inhouden om niet te hard te gaan. Dit ging eigenlijk door t/m 25 km. Na 25 km krijg je weer lekker de erasmusbrug voor je kiezen en merkte ik dat het na deze brug toch wel wat moeilijker ging. Ik moest het tempo wat laten zakken en besloot om op 30 km te stoppen en wat extra water en energie drank te drinken. Ik wilde hierna weer vol goede moed verder gaan maar mijn spieren dachten hier totaal anders over. Mijn bovenbenen waren totaal verstijfd. Ik heb het nog wel even geprobeerd maar ik had al snel door dat het nog een lange lange lange 12 km zou worden. Ik ben dus uiteindelijk gestopt. Gelukkig fietste de vader van Suus mee en kon ik dus even mijn supporters op de hoogte stellen via de mobiel. Moet zeggen dat ik toch genoten heb van de ambiance. Ongelooflijk hoeveel mensen er langs de kant stonden. Ga het zeker nog een keer proberen!
Nu op naar New York (niet om de marathon te lopen) en daarna nog een lekker weekendje NL.

Groetjes,
Ons

  • 18 April 2009 - 00:38

    Chiel:

    Een beetje vent zorgt dat ie de hele 42 rent!
    Ed nog een weekie jongen, dan gaan we ff lekker NY onveilig maken!
    Heb er zin in!
    Mzzl! Ch!LL

  • 18 April 2009 - 01:14

    Sandrien:

    Wat een gezellig verhaal weer. Nog gefeliciteerd Susanne. Leuk foto's ook! Jammer van de marathon Ed maar het gaat je een keer lukken. Ik neem zowiezo mijn petje voor je af want ik zou nog niet eens de eerste 5km volhouden. Veel plezier in NY en succes verder in DK. Groetjes uit OZ ;-)

  • 18 April 2009 - 08:04

    Rob Renate En Sem:

    nou we zijn weer helemaal op de hoogte. balen ed van de marathon maar je kan niet alles hebben als je ook al gelukkig bent in de liefde ha ha.
    nou wie weet tot over twee weken en anders houden we mail contact
    groetjes ons

  • 18 April 2009 - 09:22

    Assie:

    Als je nou gewoon wat vaker een bericht stuurt, zijn we tenminste niet een uur aan t lezen;-) Nee leuk hoor Suus! Hopelijk kunnen we over 2 weekjes weer ff afspreken! x ons

  • 19 April 2009 - 08:26

    Truus:

    Weer een heel verhaal.
    Fijn dat je verjaardag zogezellig is geweest vooral dat je ouders er waren.Jammer dat Eddy de marathon niet heeft uitgelopen maar er komt nog wel een kans hoor.
    Misschien zien we je met de verjaardag van je vader dus tot kijk.
    heel veel groetjes .
    Nico en Truus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Farvel Denmark

26 November 2010

Aftellen in een winters Kopenhagen

26 September 2010

Het wordt minder....

28 Juni 2010

Echt waar?!?!??!!

07 April 2010

Voorjaar komt eraan!!!!
Susanne

Actief sinds 02 Dec. 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 24715

Voorgaande reizen:

03 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: