Aangekomen in Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu Aangekomen in Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Kopenhagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

05 Januari 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal,

Hier is dan het eerste berichtje van onze belevenissen in Kopenhagen!
Als het aan ons ligt gaan er nog vele berichtjes volgen!

Op zondag (21 dec 2008 )zijn we met een gehuurd busje van de avis naar Nederland gereden. Met deze bus hebben we de spullen van Susanne opgehaald. Het busje ging niet compleet leeg naar NL. Helaas moest ik al wat spullen afstaan ;-)
We hebben lekker twee weken vakantie gevierd met daarin gezellige kerstdagen en een gezellig O&N feestje!
Afgelopen zaterdag (3 jan 2009) zijn we naar Kopenhagen gereden. Het busje zat afgeladen vol met spullen van Suus. Ik dacht van....hoe krijgen we dit in hemelsnaam nog in mijn (nu ons) appartementje. De reis ging prima. Het was lekker rustig op de weg. In totaal hebben we er iets minder dan 10 uur over gedaan. Eenmaal aangekomen in Kopenhagen hebben we ons beide even kwaad gemaakt (niet op elkaar) om het busje uit te ruimen. Om half acht 's avonds was het busje zo goed als uitgeruimd. We hebben nog wat dingen verder uitgepakt en om 9 uur zijn we neergeploft op de bank en hebben een drankje genomen om te proosten op het samenwonen!
Zondag hebben we zeer rustig aangedaan. Bus verder uitgeruimd en teruggebracht naar de Avis en verder uitgepakt. Wonder boven wonder past alles makkelijk in ons appartementje. We hadden nog veeeeel meer kunnen meenemen :-)

En ja daar zit je dan, woon je ineens in Denemarken omdat je vriendje daar is gaan wonen (Dit is suus trouwens die nu schrijft). Voor mijn gevoel ben ik hier nu nog "gewoon" voor een weekendje behalve dan dat ik nu iets anders gedag gezegd heb tegen mijn paps en mams, broer,zus, vrienden etc. en dat er hier nu ook meubels van mij staan en ik iets meer kleren mee heb genomen! haha!
Dat gevoel zal wel snel weg zijn hoor, dan overheerst het gevoel van eindelijk gezellig samenwonen met Ed en niet meer zo veel op en neer reizen!
Maar goed vandaag om 9.00 1e deense les in Denemarken gehad. Ging best goed! Vandaag ook officieel op papier een werkverklaring gekregen. Het is dus nu echt dat ik kan werken in Denemarken volgende maand!Eerst nog ff een maandje deens leren!!

Tot zover bericht 1
Groetjes Ed en Suus

ps.foto`s volgen snel

  • 05 Januari 2009 - 20:45

    Vincent:

    Hey Ed en Susanne,

    Goed om te lezen dat de "emigratie" soepel is verlopen. En natuurlijk gefeliciteerd met jullie samenwonen!

  • 05 Januari 2009 - 20:52

    Ilse:

    Hey Ed en Suus!
    Wat leuk, een waarbenjijnu-site! Voelt ws een stuk beter met wat eigen spullen nu om je heen en een kast vol kleren. Succes met je Deense les Suus en ben benieuwd naar jullie verdere berichten.
    Groetjes Frank&Ilse

  • 05 Januari 2009 - 20:55

    Hallo Ed En Suus:

    Jullie wonen samen! Gefeliciteerd. Een goed begin van 2009. Succes met het wennen en het Deens het enige wat ik me nog kan herinneren is: Skoll! Maar dat is dan ook wel een heel handig woord. Wanneer komen jullie weer naar NL? Ik ben er van 19 feb-12mrt. Groetjes, Sandrien

  • 05 Januari 2009 - 20:57

    Fam. Stam!:

    Hi, nou goed te lezen dat alles lekker gaat! Geniet er lekker van, niet meer reizen maar elke dag gezellie samen!!!!

    Tot in juni!

  • 05 Januari 2009 - 21:01

    Anke:

    Hoi hoi!

    Klinkt goed allemaal! Veel plezier samen! En suc6 met de Deense les, Susanne.

    Groetjes,

    Anke

  • 05 Januari 2009 - 21:11

    Martin Schreurs:

    Hoi luitjes, eerst de beste wensen voor 2009. Hartstikke leuk om iets van je te horen. Wij hebben beide op bed (ziek) oud en nieuw gevierd. Bij ons gaat verder alles goed, en wij horen graag hoe het gaat in denemarken. Moet dit via je eigen e-mail susan? Laat dat even weten. Succes daar groetjes van Merie en martin

  • 05 Januari 2009 - 21:13

    Nijssen:

    Hey tortelduifjes!
    Leuk stukje! Gefeliciteerd met dit heugelijke feit! :D
    Veel geluk samen!

    Greets Ch!eL

  • 05 Januari 2009 - 21:33

    Christiaan:

    maak er wat moois van samen toppers :D... wat een msngesprek bij Ed (in IJmuiden) op de bank al niet teweegbrengen kan!

  • 05 Januari 2009 - 21:51

    Nico En Truus.:

    Fijn dat de reis goed verlopen is.Heel veel geluk saampjes en Suzan veel succes met de deense les en in Febr.met je nieuwe baan.
    Groetjes van ons.

  • 06 Januari 2009 - 06:19

    David, Renske &Jurre:

    Ha kersverse Denen,

    succes nog met verder uitpakken...en veel plezier met samenwonen!!

  • 06 Januari 2009 - 07:13

    Birgitte:

    Hallo Susanne en Ed

    Gefeliciteerd. Eindelijk samen, een heerlijk gevoel voor beide. Leuk om jullie verhaal te lezen en jullie belevenissen te volgen op internet.
    Je ouders zondag nog gesproken en gister samen gespind met je moeder. We zullen ze wel een beetje opvangen nu Suus er niet is. Je moeder gaat al wel snel bij jullie langs heb ik gehoord!
    Een gezellige tijd daar samen en succes met je deense les !

    Gr.Birgitte

  • 06 Januari 2009 - 07:57

    Bibian:

    Klinkt allemaal heel goed. Wel erg grappig dat wij nu precies in hetzelfde stadium zitten (met als enige,vrij grote, verschil dat we niet zoveel kilometers verder gaan wonen). Wij zijn nu ook druk aan het pakken het sjouwen.

    Succes met wennen aan de denen daar suus en natuurlijk met het wennen aan elkaar;)

    Groetjes Bibian en Tom

  • 06 Januari 2009 - 08:53

    Onno En Bien:

    Hey,

    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen en al helemaal uitgepakt!!
    Lekker Suus dat je al je werkverklaring hebt.
    Hopelijk gaat het wennen snel en geniet er van dat jullie nu samen zijn.
    Kus Onno en Bien

  • 06 Januari 2009 - 09:00

    Bi En Roel:

    hey ed en suus,

    allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!

    mooizo dat alles goed is gegaan onderweg. heel veel plezier samen in denemarken.

    Wellicht komen we van de zomer wel ff langsscheuren op mijn motor. Dan kan ik jullie appartement bewonderen.

    Groetjes bi en roel

  • 06 Januari 2009 - 09:00

    Bi En Roel:

    hey ed en suus,

    allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!

    mooizo dat alles goed is gegaan onderweg. heel veel plezier samen in denemarken.

    Wellicht komen we van de zomer wel ff langsscheuren op mijn motor. Dan kan ik jullie appartement bewonderen.

    Groetjes bi en roel

  • 06 Januari 2009 - 09:14

    Assie:

    HEYYYYYYYYYYY!
    Wat onwijs grappig deze site zeg! Goed om te horen dat alles goed is gegaan! Geniet maar lekker met (en van) elkaar!

    veel liefs Cees en As

  • 06 Januari 2009 - 11:00

    Rob En Marieke:

    He knekkebreutjes!
    Sorry mijn Deens is niet zo goed.
    Goed om te horen dat alles goed is gegaan met de verhuizing. Nou jullie hebben hier nog niks gemist alleszit er nog in. Geniet van elkaar en succes met je deense les!!!

  • 06 Januari 2009 - 11:17

    Els En Paul:

    Hallo Suus en Ed,

    fijn dat alles soepel gelopen is. Veel succes in jullie mooie nieuwe stad,

    els en paul

  • 06 Januari 2009 - 14:50

    Martine:

    Hoi Ed en Suus,

    Maak het er een mooie tijd van!! Succes en gefeliciteerd met je nieuwe baan.

    Groeten Martine

  • 06 Januari 2009 - 19:21

    Marriet:

    Hoi, hoi, erg leuk om jullie verhaal te lezen. Ik ben benieuwd naar jullie foto's, ook schaatsfoto's?

  • 07 Januari 2009 - 11:46

    Rob Renate En Sem:

    he ed en suus.

    ik begon de site van mijn zussie al te missen met haar reisverhalen en zie hier... ik kan nu gewoon weer verder lezen maar dan jullie verhalen. lekker dat de reis goed is verlopen en dat het nu echt jullie stekkie is. geniet van jullie avontuur hou ons op de hoogte dan houden wij jullie wel op de hoogte zodat jullie niks missen liefs van familie vree

  • 11 Januari 2009 - 17:56

    San:

    Hi Suusje en Ed,
    wat leuk zeg! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Zo, de eerste week zit erop! Ben benieuwd hoe die bevallen is, en hoe het met je Deens gaat! Jullie hebben een aardige voorraad hagelslag, pindakaas en chocopasta ingeslagen... dus voorlopig geen retourtje NL! Nou, vanavond nog ff deel 2 erop zetten?
    Dikke knuf,
    San

  • 12 Januari 2009 - 08:21

    Michel:

    Ha,

    Nog veel lol daar en jee wat eenberg hollandse pot!
    Komen er ook nog Deense gewoontes bij?
    Nog een paar maanden en dan komen wij weer eens langs!
    Een paar dagen Roskilde festival en Kopenhagen

    Succes met je Deense les!

    gr

  • 01 Februari 2009 - 06:55

    Japio Santpoort:

    jesus Ed ben jij dat ik flikkerde elke keer deze berichten weg, nu zie ik dat jij t bent als ik tijd heb ga ik de hele verhalen lezen, heb je ook een normaal mailadres groetes
    Japie ruyg@quicknet.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Farvel Denmark

26 November 2010

Aftellen in een winters Kopenhagen

26 September 2010

Het wordt minder....

28 Juni 2010

Echt waar?!?!??!!

07 April 2010

Voorjaar komt eraan!!!!
Susanne

Actief sinds 02 Dec. 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 24722

Voorgaande reizen:

03 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: