Liv er godt!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu Liv er godt!! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Heemskerk - WaarBenJij.nu

Liv er godt!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Susanne

17 Mei 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal!
Even weer een update vanuit Kopenhagen!
Wat hebben we meegemaakt...Ed zonder mij op vakantie, ik voor het eerst alleen in denemarken, een weekend in NL, onze eerste gezamelijke aankoop, vakantie plannen!!!!!

Jaja Ed is een week weggeweest zonder mij mee te nemen!! Hihi
Hij ging met een vriend een week naar New York, om hun 30 jarige vriendschap te vieren! Neem aan dat Ed straks zelf wel wat gaat vertellen over deze reis!
Maar goed dat betekende dus wel dat ik voor het eerst alleen in denemarken was :-(
Viel heel erg mee hoor! Vooral omdat Sandy gezellig een weekend langs kwam! Hebben lekker de toerist uitgehangen. In Kopenhagen, Roskilde en Hillerod en natuurlijk gezellig bijgekletst onder het genot van een wijntje en cocktailtje!!
Super dat je er was San!!
De dagen daarna gingen eigenlijk heel snel voorbij. En 30 april in de avond vloog ik naar NL. Ed was al in NL en stond me op Schiphol op te wachten. Dit jaar heb ik geen koninginnedag gevierd, was zowiezo voor vele een rara koninginnedag....
Weekend in NL was gezellig, verjaardag van paps, borrelen met vrienden. Bezoekje aan opa en oma. Ja oma gaat elke keer weer achteruit. Dus daar wil ik elke keer weer heen als we in Nl zijn.
Oh ja ben ook nog even in mijn appartement geweest! Raar om daar weer te zijn eigenlijk. Een fillipijntje huurt mijn app. nu. Hij is erg vriendelijk en onderhoud het app prima! Hele geruststelling.

Na het weekend weer lekker aan het werk. Moet zeggen dat het echt goed gaat nu. Dat zeggen mijn collega`s ook. En met de taal ook, is minder vermoeiend, versta meer en "durf" nu ook de telefoon gewoon op te nemen en naar artsen etc te bellen.

En ja dan onze eerste gezamelijke aankoop...wat zou dat toch zijn!!
We hebben een lekker groot balkon met een deel zon. Op dit moment schijnt ie niet echt maar afgelopen weken hebben we veel zon dagen gehad. Nou kunnen jullie je vast wel herinneren dat we een heel leuk "logeerhuis" op ons balkon hadden staan. Die stond precies op de zon plek. Ik heb hem dus maar even naar de andere kant geschoven en Ed gevraagd wanneer de eigenaar het leuke huisje een keer komt ophalen......
Nou vorig weekend was het eindelijk zo ver!! Het huisje is weg!!!!!
Dus gisteren gingen we naar een tuincentrum en hebben we gezellig potten en planten gekocht voor op ons balkon!!!
We waren trouwens eigenlijk van plan om dit weekend te gaan kamperen op Fyn, en van de vele eilandjes van Denemarken. Maar helaas de weergoden dachten daar anders over. Regen,regen,regen. Niet echt lekker om dan (voor het eerst ;-)) samen te gaan kamperen.
Maar goed we hebben nu wel een gezellig balkon!!!!
En vandaag hebben we geboekt voor onze zomervakantie!!! Er was weer een leuke aanbieding van KLM (uiteraard weer vanaf Dusseldorf) naar Johannesburg. Jaja we gaan op vakantie naar zuiderlijk afrika Het is de bedoeling dat we door Zuid Afrika, Botswana en Namibie gaan reizen. De route is nog niet definitief maar de vlucht is geboekt!!

Ed nu is het jou beurt!
Zoals al gezegd door Suus ben ik samen met een vriend van me een kort weekje naar NY gegaan. Wij kennen elkaar al 30 jaar (nu denken jullie vast; hoe kan dat nou, Ed is net 30 geworden). Dat klopt, we zijn beide dit jaar 30 geworden. We kennen elkaar al vanuit de box en zijn nog steeds elkaars beste vrienden. We vonden dit wel een reden om iets leuks te gaan doen. Het werd dus NY! Op vrijdagavond 24 april kwamen we aan in NY. We hadden een 5 sterren hostel geboekt. Die 5 sterren stonden voor; een mooi onderhouden pand, een gammel stapelbed, een koude douche, een overheerlijk ontbijt en een paar kakkerlakken. Volgens mij had Chiel er 2 gezien dus eigenlijk waren het 6 sterren :-) Ach ja, als je niet meer wilt betalen kan je ook niet veel verwachten... Maar goed dit was wel heel weinig. Zaterdagochtend zijn we naar Central Park gegaan waar we heel toevallig op een grasveldje Michel en Anke tegenkwamen. Haha! Nee hoor, dit hadden we afgesproken. Zij zaten er al een weekje en gingen 's avonds weer terug. 'S middags zijn we de stad in gegaan om alle wolkenkrabbers te bewonderen. Kan zeggen dat het er heel wat zijn. De dagen erna hebben we de volgende dingen gedaan; hardgelopen in CP samen met alle duizenden andere NY's, naar Wall Street, op het Rockefeller gebouw gestaan, op het Empire State building gestaan, naar het vrijheidbeeld geweest, ground zero, Broadway, vliegdekschip museum, times square en shoppen! Het was een erg gezellige en leuke week. Chiel en ik zijn aardig bedreven in het slapouwenelen en dat hebben we dus ook zeer veelvuldig gedaan! :-)
(Ed moest ook nog een beetje afkicken van dat slapouwenelen...arme ik...hihi)
Op woensdagavond gingen we weer terug. Onze terugvlucht ging via Amsterdam naar Dusseldorf. Wij wilden graag dit laaste vluchtje skippen. Dit koste wat moeite maar dan krijg je ook wat. We kregen een upgrade zodat we business class mochten terugvliegen en we konden gewoon in AMS uitstappen zonder een cent bij te betalen. En we hadden al zo'n duur ticket ;-) Dit was een geweldige afsluiting van onze vakantie!
De volgende dag was het dus Koninginnedag. Hier konden we fris aan deelnemen door de fijne terugvlucht. Ben nog even naar Amsterdam gegaan om mijn vrienden daar te zien en daarna ben ik naar Schiphol gegaan om mijn vriendinnetje op te halen. Eerste nachtje hebben we bij mijn ouders geslapen en daarna twee nachtjes bij Suus d'r ouders. Altijd fijn om je ouders weer even te zien! Zoals Suus al schreef hebben we het verder relaxt gehouden. Was lekker! Zondagavond gingen we terug om de volgende dag weer aan het werk te gaan.
Gisteren hebben we dus gezellig getuinierd op ons balkonnetje. Suus zegt dat ik geen groene vingers heb maar dan denk ik, dat is ook niet zo gek want volgens mij krijg je van tuinieren alleen maar zwarte vingers (flauw! -:))

Dit waren de belevenissen van afgelopen maand. Komende maand(en) staat er veel op het program.
Eerst komen Bianca en Marco langs met pinksteren. Daarna gaan wij een weekendje naar Stockholm. Krijgen we bezoek van El, Frank en Isabel. Daarna van Michel, Anke en daarna mijn ouders. En als klap op de vuurpijl...een weekendje NL!! Van 17-20 juli. Dus As zou fijn zijn als je dan bevallen bent, en Marriet lukt het jou ook? hahaha!
Leuke vooruitzichten dus!!!

Hej Hej
Vi ses
Venlig hilsen Ed en suus

  • 17 Mei 2009 - 21:46

    Chiel:

    Tutti bon giorno!
    Zoooo, lekker op de notebook!
    Ja vroeg me al af hoe dat nou kan, 30 jaar vrienden :P
    Nog lekker aan de ballonnen gezeten? Denk dat ik zo nog ff lekker aan de balonnen ga :D
    Echt helemaal top, heb m zelf ook!
    Mooie foto's trouwens, wereld camera! Heb m zelf ook!
    Mzzl Ch!LL

  • 18 Mei 2009 - 05:35

    Sandy:

    Ja, ik vond het ook heel gezellig!!!! En héééérlijke cocktails hebben ze in CPH!
    Kom zekers te weten nog een keertje terug!
    x
    San

  • 18 Mei 2009 - 17:13

    TRuus En Nico:

    Fijn weer wat van jullie te horen.We haddn natuurlijk al het een en ander gehoord op de verjaardag van je vader maar heel leuk .En jullie gaan er ook echt voor zitten om zo`n lang stuk te mailen.
    Hier alles oke en de camper bevald heel goed.
    veel liefs van ons en tot kijk of horens.

  • 12 Juni 2009 - 09:19

    Anke:

    Hoe is het daar?

    Nog een paar weken en dan komen wij alweer jullie kant op :-)

    Is jullie Afrika-reis nu ook gepland? Leuk, zeg! Ik heb laatst al onze foto's weer eens zitten kijken, toen Michel zat voor te lezen wat jullie allemaal gaan doen. Al die olifanten, giraffen. leeuwen... Het was wel echt mooi daar.

    Groetjes!

  • 14 Juni 2009 - 13:43

    Marriet:

    Hoi, hoi,

    tijdje terug alweer maar, het was heel gezellig om weer bijgekletst te hebben.
    Zowiezo hebben jullie veel gezellige uitstapjes gemaakt! Leuk om te lezen.
    Tja, de bevalling is afwachten......ik ben al wel een beetje aan het aftellen!!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2011

Farvel Denmark

26 November 2010

Aftellen in een winters Kopenhagen

26 September 2010

Het wordt minder....

28 Juni 2010

Echt waar?!?!??!!

07 April 2010

Voorjaar komt eraan!!!!
Susanne

Actief sinds 02 Dec. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 24679

Voorgaande reizen:

03 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: